FANDOM

Biszkopt genuański:

  • 60 g niesolonego masła
  • 4 jajka (ocieplone do temperatury pokojowej)
  • 115 g cukru
  • 115 g mąki
  • 60 g kakao
    Ciasto czekoladowe z musem czekoladowym

Mus czekoladowy:

  • 150 g cukru
  • 3 jajka (oddzielnie żółtka od białek) + 3 żółtka
  • 1 łyżka kakao
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 100 g niesolonego masła
  • 250 g gorzkiej czekolady (np. Lindt 70%) + 50 g do dekoracji
  • łyżka brandy

Przygotowanie:

  • Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Okrągłą formę o średnicy 23 cm wysmarować masłem, dno wyłożyć krążkiem z papieru do pieczenia.
  • Biszkopt *: Masło roztopić i ostudzić. Ubić jajka z cukrem na sztywną pianę, następnie wsypać przesianą mąkę wraz z kakao i delikatnie wymieszać, starając się jak najmniej zmniejszyć objętość piany. Wlać roztopione masło i ponownie delikatnie wymieszać (Uwaga: jeśli masa nie jest puszysta biszkopt może być twardy i zbity. Trzeba będzie ponownie go upiec).
  • Ciasto przelać do formy i piec w środkowej części piekarnika przez 20 - 25 minut (sprawdzić patyczkiem środek ciasta, po wyjęciu powinien on być suchy). Biszkopt ostudzić, następnie wyjąć z formy i usunąć krążek z papieru. Formę umyć, całą wyłożyć papierem do pieczenia i umieścić w niej biszkopt.
  • Mus: Do metalowej miski wsypać 50 g cukru, dodać 6 żółtek, kakao i śmietankę. Miskę umieścić na garnku z gotującą się wodą. Mieszać drewnianą łyżką aż masa będzie gorąca lub do czasu aż zgęstnieje i zacznie przyklejać się do łyżki. Zdjąć miskę z garnka, dodać pokrojone w kostkę masło oraz połamaną na kosteczki czekoladę i mieszać aż składniki się roztopią i połączą ze sobą. Wymieszać z brandy a następnie z białkami ubitymi na pianę z pozostałym cukrem. Mus wylać na biszkopt, wstawić do lodówki na minimum 4 godziny, a najlepiej na całą noc.
  • Dekoracja: Czekoladę przeznaczoną do dekoracji roztopić i cienko rozsmarować na blasze. Jak tylko zastygnie, zeskrobać nożem, najlepiej z giętkim ostrzem. Powstałe wiórki z czekolady ułożyć na wierzchu ciasta, kroić na kawałki nożem zanurzanym w gorącej wodzie.