FANDOM

Składniki:

Na ciasto
Kokos
:
  • 200 g mąki
  • 125 g zimnego masła
  • 2 l zimnej wody
  • 1 małe jajo
  • papier śniadaniowy i 250 g wysuszonego grochu do pieczenia bez nadzienia

Na dodatki:

  • 500 g egzotycznych owoców, do wyboru ananas, kiwi, karambole, miechunka, mango
  • 300 ml niesłodkiego mleka kokosowego
  • 1 opakowanie masy waniliowej (w proszku)
  • 4 łyżki płatków kokosowych
  • 2 łyżki konfitury ananasowej
  • świeże paski orzecha kokosu

Przygotowanie:

  • Mąkę, pocięte na kawałki masło, wodę i jajko zagnieść na gładkie ciasto. Zawinąć w folię i odstawić w chłodne miejsce na 30 minut.
  • Zagnieść szybko ciasto i rozwałkować na lekko posypanym mąką blacie trochę większym niż rozmiar ciasta (24 cm średnicy). Wyłożyć blachę ciastem, brzegi formy również. Odkroić brzegi. Ciasto ponakłuwać kilka razy widelcem. Położyć na ciasto jeden arkusz papieru śniadaniowego i rozrzucić na niego groch. Piec przez 20 minut w piekarniku w temperaturze 200-225 stopni (gorące powietrze: 180-190 stopni/ gas: poziom 3-4). Usunąć papier i groch i piec przez kolejne 5 minut. Spód ciasta zostawić do wystygnięcia.
  • Wlać mleko kokosowe do wysokiego kubka. Wsypać masę waniliową i mieszać, używając miksera. Posmarować tym ciasto, następnie posypać je 3 łyżkami płatków kokosowych. Obrać owoce i pokroić na kawałki lub plasterki i rozmieścić na kremie. Podgrzać lekko konfitrę z ananasów. Posmarować nią owoce i ciasto. Posypać resztą płatków kokosowych. Przyozdobić świeżymi paskami orzecha kokosu wedle uznania.
  • Wskazówka: Rozłupać lekko orzech kokosa: Orzech kokosu przewiercić śrubokrętem w 2 lub 3 zagłębieniach. Pozwolić, aby mleko wypłynęło (najlepiej od razu je wypić). Następnie rozbić kokos młotkiem. Rozdzielić kokos na kawałki. Zeskrobać paski z orzecha szpatułką.