FANDOM

Składniki:

Na biszkopt

  • 3 jajka
  • 150 g cukru
  • 75 g mąki
  • 50 g mąki ziemniaczanej
    Pomaranczowe
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na nadzienie

  • 6 płatków białej żelatyny
  • 2 pomarańcze
  • 2 żółtka
  • 250 g serka mascarpone
  • 500 g śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru do posypania

Przygotowanie:

  • Oddzielić białka od żółtek. Ubić białka z 3 łyżkami zimnej wody. Mieszając, dodać cukier i cukier waniliowy. Dodać żółtka. Wymieszać mąkę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia i dodać do masy. Delikatnie wymieszać. Blachę (26 cm O) wyłożyć papierem do pieczenia, założyć pierścień tortownicy. Wlać ciasto do formy i gładko rozsmarować. Piec biszkopt we wcześniej rozgrzanym piekarniku przez około 20 minut (piekarnik elektryczny: 175°C, piekarnik gazowy: pozycja 2). Wyjąć z formy, zdjąć papier, zostawić do ostygnięcia.
  • W zimnej wodzie rozpuścić żelatynę. Umyć pomarańcze, osuszyć i obrać ze skóry. Przekroić je na pół i wycisnąć. Sok pomarańczowy i skórki zagotować w połowie. Dodać żelatynę. Zostawić do ostygnięcia. Ostrym nożem wydrążyć biszkopt. Przekroić w poziomie i odstawić.
  • Ubić żółtko i cukier na kremową masę. Dodać sok pomarańczowy. Ubić śmietanę. Gdy masa zacznie się zsiadać, dodać serek mascarpone i śmietanę. Krem pomarańczowy (3 łyżki odłożyć) położyć na środek biszkoptu i gładko rozsmarować. Pozostały krem rozsmarować na brzegach tortu. Udekorować połówkami pomarańczy. Posypać cukrem pudrem i odstawić na około 3 minuty do ostygnięcia.