FANDOM

Sładniki:

  • bażancie udo 2sztuki
    Bazant
  • kapusta kiszona 0,3 kg
  • Boczek wędzony 50 g
  • sól, pieprz, do smaku
  • Świeży rozmaryn i tymianek po 1 gałązce
  • Nalewka z żurawiny 50 ml
  • czosnek 1 ząbek
  • Majeranek, Liśc laurowy do smaku
  • ziele angielskie 3 lub 4
  • Smalec gęsi
  • bulion drobiowy 1 litr
  • Cukier
  • Olej
  • Mąka pszenna

Przygotowanie:

1. Udka z bażanta luzujemy z części kości, pozostawiając kość tak zwanej pałki. Opalamy palnikiem pozostałości z pierza.
2. Następnie w moździerzu przygotowujemy marynatę z listków tymianku i rozmarynu, siekanego czosnku, soli, pieprzu i odrobiny oleju i w tak przygotowanej marynacie zostawiamy udka na 24 godziny w lodówce.
3. Po upływie 24 godzin zamarynowane udka obsmażamy na tłuszczu z gęsi na złoty kolor, po czym podlewamy nalewką z żurawiny i po odparowaniu alkoholu podlewamy bulionem i dusimy pod przykryciem na małym ogniu do czasu aż mięso zmięknie (ok 2 godziny). Wywar z duszonego bażanta redukujemy, z czego powstanie nam sos o intensywny smaku (mięso zostawiamy w sosie).
4. W między czasie obgotowujemy kapustę kiszoną z zielem angielskim i liściem laurowym, dodajemy pokrojony w paski i podsmażony na smalcu z gęsi boczek, suszony majeranek i doprawiamy solą, pieprzem oraz cukrem do smaku. Kapustę z boczkiem podsmażamy dodając odrobinę mąki pszennej do zagęszczenia. Taką duszona kapustę podajemy z udkami z bażanta.